Monday, December 20, 2010

Bila cinta kini tak lagi bermakna...





Okay currently tengah dengar lagu Bila Cinta and Need You Now. Ni semua sebab 'kawan' aku yang seorang ni. Tadi petang dah elok-elok jumpa tiba-tiba malam ni dia kata macam ni "Esok or lusa i balik taiping. No point la i stay kl" and aku macam "Hah?!!!" dengan muka yang sangat terkejut. Eh eh pahal tiba-tiba begini jadinya?Kan ke kita baru jumpa tadi.

Okay rupanya dia sangat kecik hati bila aku kata yang aku dah x free dah lepas ni. Ouhh..di situ rupanya punca kepada permasalahan ni. So aku pun mula menjalankan kerja-kerja memujuk 'kawan' aku ni. Haihh..dasar anak bongsu! Sensitif terlebih. Sebenarnya aku bukan teror pun nak pujuk orang. Selalu tu hati sendiri pun tak terpujuk. Macam sekarang ni, bila-bila masa je air mata ni boleh tumpah. Mengalir lesu ke muka aku yang juga lesu.

Aku penat. Hampir setiap hari aku yang dipersalahkan. Aku pun tak faham. Macam aku seorang je yang buat salah. Oh akhirnya tumpah juga ye kau wahai si air mata. Mengapa kau degil? Kan aku suruh kau bertahan tadi. Hisyhh.. I am burst into tears :'( Wahh..so many tears dah ni. Yang peliknya bila my mom masuk, mesti air mata tu dah stop mengalir and bila my mom keluar dia boleh pulak turun laju-laju balik. Haihh..bijak kau ye air mata.


Aku bercerita dekat diari maya aku ni sebab aku tak tahu nak merintih dekat siapa. Tak dinafikan rasa gembira dan seronok bila diri disayangi, dihargai, dikasihi dan dirindui. Tapi masih tetap ada rasa sakit dan perit. Tu laa..yang hang gatai melibatkan diri dalam arena ni kenapa?


Aku berharap aku dapat bertahan hingga selamanya. Insyaallah.. ya allah.bantulah hambamu ini. 

No comments:

Post a Comment